Ingen rubrik.

Jag och förmodligen de flesta, har märkt att utseendet blir en större och större del i vårt liv. Det spelar roll hur man klär sig, hur håret ser ut m.m Jag tycker att det har gått för långt när jag ser killar som kommenterar en tjejs bröst på bdb : Vad söt du är <3333
De har juh inte ens sett själva ansiktet hur kan man då göra en sådan bedömning ?
Sedan har jag även sett 97-98:or som lägger inte bilder på sig själva och undrar om dom ser bra ut, och är skitledsna över att dom inte har någon pojkvän/flickvän.
Helt plötsligt slår det en att man missar själva barndomen på att få höra/veta att man ser bra ut ?
Men självklart är det någon som ska vräka ut sig någon taskig kommentar ? Är det så nödvändigt ? Är man verkligen så desperatöver att vara taskig så att man lägger ut någon taskig kommentar på någons bild på bilddagboken ? Är det inte lite väl mycket ? Måste man kommentera något taskigt för att man vill må bättre ? Jag anser att det inte är så nödvändigt.
Kanske vi borde tänka lite längre någon gång ? Visst utseendet ger insidan en chans. Så är det, tyvärr. Det finns någon för alla så att säga, vissa får det serverat vissa får kanske kämpa mer för det. Så är det, och så har det alltid varit. Koncentrera er på det vackra i er själva och i andra, se inte det dåliga. Tänk om alla skulle bara se det dåliga i alla ? Då skulle allt gå åt helvete. Allt. Se det vackra, nu säger inte jag att du ska blunda för det dåliga, inte alls, kanske bara omvandla det ?
Det var allt. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0